Pohonnatechnika.cz

 

Domů / ŠKOLA / Škola - Motory / Druhy provozu

Druhy provozu

Start pohonů se označuje jako jedna z možností S1-S9. S1 je normální provoz motoru s výkonem pro který je určen. U některých pohonů lze jmenovitý výkon motoru zvýšit. V závislosti na zatížení motoru a že se výkon mění s časem, rozlišuje mezi těmito druhy provozu. Jmenovitý výkon při každém provozním režimu se určí na základě zátěžového testu, kterému musí být motor podroben bez toho, aby se porušily teplotní hranice podle IEC 34-1 a SS 426 01 01Za provozním režim S2 musí následovat doba trvání zatížení. Za provozními režimy S3 a S6 bude následovat označení časů přerušení. Příklad: S2 60 min, S3 25%, S6 40%  U provozu S4, S5, S7, S8, S9 za označením následuje moment setrvačnosti, atd.


S1

Kontinuální provoz
S2 Krátkodobý provoz, kdy motor během dané doby dosáhne povolené tepelné hranice. Nasledující přestávka provozu musí být tak dlouhá,aby motor znovu nabyl okolní teplotu.
S3 Provoz s přestávkami, sekvence stejných pracovních period, kde každá perioda se skládá z dílu s konstantním výkonem a dílu s přestávkou. Pracovní perioda je tak krátká, že tepelná ........
S4 Provoz s rovnoměrně rozloženými starty, zátěžemi a přestávkami.
S5 Provoz s rovnoměrně rozloženými starty, zátěžemi, brzděním nebo reverzním chodem a přestávkami.
S6 Kontinuální pohon s periodickym zatěžováním a chodem naprázdno.
S7 Provoz s rovnoměrně rozloženými starty, zátěžemi, brzděním nebo reversním chodem bez přestávek.
S8 Kontinuální pohon s občasným zatěžováním změnou otáček.
S9 Kontinuální pohon s neperiodickym zatěžováním a změnami otáček. (typický provoz s frekvenčním měničem.

 


 
 

Copyright © Pohonnatechnika.cz 2007-2018. All rights reserved