Pohonnatechnika.cz

 

Domů / Opravy a Diagnostika / Řízené usměrňovače

Opravy - řízené usměrňovače

  • Dříve než se dáte do řízeného usměrňovače, prohlédněte řádně motor.

  • Změřte izolační odpor (Usměrňovač musí být odpojen jelikož testovací napětí může poškodit tyristory.

  • Nezapomeňte proměřit vinutí pole!

 

Problém :

Usměrňovač ničí pojistky -(ultra rychlé pojistky k L1-L2-L3 nebo pojistky pro napájení pole)

1. Odpojte usměrňovač od napětí. 3f i pomocného 1f.
2. Prohlédněte vizuálně varistory VDR - Přepěťovou ochranu - jsou poškozené? Pak se přepětí ocitlo na napájecím
    napětí   a na L1,L2,L3 ! Nezapomeňte, že varistory se spotře bovávají s časem a množstvím aktivních zásahů
    proti přepětí.
2. Pokud je to možné, odpojte řídící kabely k tzristorům a proměřte tyristory Ohmmetrem.
  
    2a) Pozor ! Měření je třeba provést za ultrarychlými pojistkami, abyste skutečně měřili na usměrňovači.
    2b) měřte mezi L1-L2, L1-L3,L2-L3
    2c) měřte mezi A+  och L1,L2,L3 
    2d) měřte mezi A- och L1,L2,L3

Pokud je zkrat v některém tyristoru, je to rychle vidět.  Pokud tyristor vyhořel a přerušil se, nemusí to být vidět na Ohmmetru. Naprostá většina se ale týká zkratu.

3.

Usměrňovací můstek, který dodává napětí magnetickému poli může být poškozen. Můstek může být řízený nebo neřízený. Napajený bývá z L1 och L2 a má separátní ultrarychlé pojistkypojistky, obvykle 10 - 30A, na menších usměrňovačích. Pokud jsou tyto pojistky přerušeny, je obvod pole aktuální. Problém s vinutím pole, můstek.


 

.

 
 

Copyright © Pohonnatechnika.cz 2007-2017. All rights reserved